İNTERNET ORTAMINDA UÇAK BİLETİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
(MESAFELİ SATIŞ
SÖZLEŞMESİ)
1- TARAFLAR
Bir taraftan Kartaltepe Mah. Belediye Hekimi Sk. No:12/1 Bakırköy /
İSTANBUL adresinde faaliyet gösteren Traveland Turizm A.Ş. "bundan sonra
Acente olarak anılacaktır", diğer taraftan www.traveland.com.tr isimli
internet sitesine girerek tarifeli/tarifesiz (charter) bilet satın alan
"Müşteri" arasında akdedilmiştir. Müşteri, ekranda "okudum ve anladım"
butonuna basarak işbu sözleşmeyi imzaladığını ve işbu sözleşmede
belirtilen koşul ve şartları kabul, beyan ve taahhüt eder.
2- TANIMLAR
- Acente; Traveland Turizm A.Ş.'ni,
-
Müşteri; Traveland Turizm A.Ş.'nin www.traveland.com.tr internet
sitesinden biten satın alan kişiyi,
- İnternet sitesi;
www.traveland.com.tr'yi,
- İnternet sitesinin mülkiyeti;
www.traveland.com.tr 'nın mülkiyeti Traveland Turizm A.Ş.'ne ait olup, iş
bu internet sitesinde tarifeli ve tarifesiz (charter) uçak biletleri
satılmaktadır.
- Tarifeli sefer; hava yolu şirketlerinin çok önceden
planlayarak aynı rota, aynı gün ve saatlerde sürekli olarak yaptıkları
uçuştur.
-Tarifesiz sefer; Süreklilik arz etmeyen, ihtiyaca göre
belirlenebilen, saati ve günü değiştirilebilen uçuştur.
3- SÖZLEŞMENİN KONUSU
3.1. Traveland Turizm A.Ş.
mülkiyeti kendisine ait olan www.traveland.com.tr internet sitesi
üzerinden tarifeli ve tarifesiz (charter) uçak biletlerini satmaktadır.
İşbu sözleşmenin konusunu, Müşterinin www.traveland.com.tr isimli internet
sitesinden satın aldığı uçak biletlerine ilişkin koşul ve şartları
belirlemektir.
3.2. Acente, Müşteri ile hava yolu firmaları arasında aracı
kurum niteliğindedir. Her Havayolunun kendine özgü kurallar vardır. Buna
göre; bilet ve rezervasyon iptalleri, bilet bedelinin iade edilip
edilmemesi, kesintinin uygulanıp uygulanmaması, isim ve müşteri
değişikliği, bagaj miktarı vb. tüm hususlarda ilgili Havayolunun kuralları
uygulanır. Acente'nin bu hususta hiçbir yetkisi ve sorumluluğu
bulunmamaktadır. Acente sadece yukarıda sayılan talepleri ilgili Havayolu
şirketine iletmekle yükümlüdür.
4- GENEL HÜKÜMLER
4.1. Müşteri, bilet satın
alırken, tüm bilgilerini doğru ve eksiksiz girmelidir. Eksik ya da hatalı
bilgi girişinden doğacak zarar ve mağduriyetlerden Acente sorumlu
değildir.
4.2. Müşteri, bilet satın almadan önce,
seyahat edeceği ülkeler için vizenin gerekli olup olmadığını kontrol
etmeli, bu konudaki tüm sorumluluk kendisine aittir.
4.3. Müşteri, bilet satın almadan önce yanında gideceği reşit olmayan
çocuklara ilişkin gerekli tüm izin ve belgeleri tedarik etmekle
yükümlüdür. Eş söyleyiş ile Müşteri, gideceği ülkeye bağlı olarak hangi
evrakların gerekli olup olmadığını kendisi araştırmalıdır. Bu hususta
doğacak mağduriyetlerden Acente'nin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.
4.4. Havayolu şirketinin uçuş saatini veya gününü
değiştirmesi halinde, bu değişiklikten doğabilecek mağduriyetten Acentenin
herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Değişiklikler, Müşteri'nin mail
adresine bildirilecektir.
4.5. Bilet rezervasyonu
yapıldıktan sonra, Havayolu şirketinin fiyat artışına gitmesi halinde;
Müşteri aradaki fiyat farkını Acente'ye ödemekle yükümlüdür.
4.6. Yapılmış olan rezervasyonlarda isim değişikliği
yapılması ve satın alınmış bir biletin bir başka isme devredilmesi ancak
Havayolu şirketinin onay vermesi halinde mümkündür.
4.7.
Havayolları, bagaj, havalimanı biniş işlemi (check-in), tercih edilen
koltuk seçimi, uçak içi eğlence & haberleşme sistemleri, tekerlekli
sandalye hizmeti, yiyecek, içecek ve atıştırmalarını ayrıca
ücretlendirebilir. Bu tür ek hizmetler uçak biletine dahil olmayabilir.
Böyle bir durumda ek ücretler havayoluna doğrudan ödenmek zorundadır.
Acente doğabilecek bu tür ek maliyetlerden sorumlu değildir.
4.8. Müşteri, yurtdışı uçuşlarında, uçuştan en az 3
saat önce havaalanında olmakla yükümlüdür. Geç kalmalardan Acente'nin
hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.
4.9. Acente,
Müşteri ile hava yolu firmaları arasında aracı kurum niteliğindedir. Her
Havayolunun kendine özgü kurallar vardır. Buna göre; bilet ve rezervasyon
iptalleri, bilet bedelinin iade edilip edilmemesi, kesintinin uygulanıp
uygulanmaması, isim ve müşteri değişikliği, bagaj miktarı vb. tüm
hususlarda ilgili Havayolunun kuralları uygulanır. Acente'nin bu hususta
hiçbir yetkisi ve sorumluluğu bulunmamaktadır. Acente sadece yukarıda
sayılan talepleri ilgili Havayolu şirketine iletmekle yükümlüdür.
4.10. Acente'nin bilet satış sayfasında oluşabilecek
teknik arızalar, sistem arızaları ve hatalarından, internet iletişiminde
oluşabilecek aksaklıklardan sorumluluğu bulunmamaktadır. Sistem hatası,
vb. nedenlerle bilet satış bedelinin tamamının Müşteri'den tahsil
edilemediği ve Müşteri tarafından bilet bedelinin tamamı ödenmediği
takdirde Acente Müşteri'den ayrıca onay alınmasına gerek olmaksızın bileti
iptal etme hakkına sahiptir. Bu durum gecikmeksizin Müşteri'ye en kısa
sürede bildirilecektir.
4.11. Acente’nin web sayfası
üzerinden yapılan herhangi bir rezervasyon, konfirme edilip ödemesi
tamamen yapıldıktan ve Acente tarafından onay gönderildikten sonra
tamamlanmış sayılır. Acente her türlü değişiklik, ilave ve düzeltme
hakkını saklı tutar.
4.12. Müşteri'nin uçuşunda
kullanabileceği serbest bagaj taşıma hakkı, havayolu şirketleri tarafından
belirlenmekte olup, rezervasyon sınıfı ve uçuş parkuruna göre
değişebilmektedir.
5- İPTAL- VAZGEÇME - DEĞİŞİKLİKLER
5.1.
Müşteri'nin iptal, vazgeçme ve değişiklik talepleri Acente tarafından
ilgili Havayolu şirketine gecikmeksizin bildirilir ve Havayolunun vereceği
cevaba göre Acente işlemleri gerçekleştirir. Fiyat farkından, bilet iade
tutarlarından Acente'nin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır. Bu sorumluluk
tamamen ilgili Havayolu şirketine aittir. Acente, sadece aracı bir kurum
olup, Müşteri'ye Havayolu şirketinin bildireceği cevabı bildirmekle
yükümlüdür.
5.2. Havayolu şirketinin uçuş saati ve
gününü değiştirmesi halinde; bu durumda Acente'nin hiçbir sorumluluğu
bulunmamaktadır.
5.3. Genel havayolu kuralı olarak, tek
bir kişi için aynı tarih aralığında aynı havayolu için birden fazla
rezervasyon yapılmasına işlem anında izin verilecek olup, daha sonra
havayolları tarafından uyarı yapılmaksızın iptal edilecektir. Bu sebeple,
aynı kişi adına rezervasyonun birkaç kere yapılması halinde tüm
rezervasyonlarınızın iptalinden Acente sorumluluk kabul etmez.
5.4. Havale veya eft ile ödeme yapılması durumunda,
rezervasyon süresinin sona ermesinden öncesine kadar bilet bedelinin
Acente'nin banka hesabına yatırıldığının tespit edilmesiyle biletleme
yapılacaktır. Rezervasyon süresinin sona ermesine kadar ödeme yapılmadığı
takdirde Acente tarafından biletleme yapılmaz ve rezervasyon düşer. Bu
durumda Acente sorumlu tutulamaz. Ödeme yapıldıktan sonra Müşteri
tarafından bildirilmelidir. Ödeme Acente hesabına yansıyana kadar geçen
sürede fiyat değişikliği olursa, güncellenen fiyat Müşteri'nin onayına
sunularak işlem yapılır. Müşteri, fiyat farkını ödemekle yükümlüdür. Ödeme
Acente hesabına yansıyana kadar geçen süredeki fiyat değişikliğinden
Acente sorumlu tutulamaz. Bilet bedelinin hesaba geç girmesi durumunda
Acente'nin herhangi bir sorumluluğu olmayacaktır.
5.5.
Havayolu şirketinin bilet bedelinin ya da bir kısmının iadesine ilişkin
onay vermesi halinde, bu bedelin Acente'nin banka hesabına aktarılmasından
sonra, Acente en geç 15 gün içerisinde müşteriye iade işlemi
gerçekleştirecektir.
5.6. Acente'nin, havayolundan
kaynaklanan sistem hataları, teknik problemler, acente sistemlerine
havayolu tarafından eksik ya da hatalı yansıtılan fiyatlar vb. nedenlerle
oluşabilecek durumlardan ve hatalı veya eksik yansıtılan fiyatlar
nedeniyle veya hangi nedenle olursa olsun havayolu tarafından iptal edilen
biletlerden dolayı herhangi bir sorumluluğu yoktur.
6 - TARİFESİZ (CHARTER) UÇUŞLAR
www.traveland.com.tr isimli internet sitesi üzerinden satın alınan
charter uçuşlarda, Müşteri aşağıda belirtilen kuralları şimdiden peşinen
kabul eder. Buna göre;
6.1. Charter uçak biletlerinde
iade ve iptal mümkün değildir.
6.2. Charter uçak bileti
üzerinde; tarih, saat, parkur ve isim değişikliği yapılması mümkün
değildir.
6.3. Charter bilet satın alma işlemlerinde;
yolcu bilgileri tam, eksiksiz ve doğru bir biçimde girilmelidir. Bu
bilgilerin doğruluğunun kontrolü tamamen yolcuların sorumluluğundadır.
Bilgilerdeki eksiklik veya hata nedeniyle yolcunun uçağa alınmamasından
Acente'nin sorumlu olmadığı gibi, bilet bedeli de yolcuya iade
edilemeyecektir.
6.4. Charter bilet alan yolcuların,
uçuştan 1 gün önce mutlaka havayolundan tarih, saat ve terminal teyidi
almaları gerekir.
6.5. Uçuş tarihi ve saati ile
terminalinde değişiklikleri olabilir. Charter uçuş satın alan yolcular bu
değişiklikleri peşinen kabul ederler.
6.6. Charter
uçuşlarda hava yolu şirketleri tarafından değişiklik yapılırsa, yolcuya
iletişim bilgileri (e-posta ve/veya cep telefon numarası) üzerinden
havayolu tarafından bilgilendirme yapılır. İletişim bilgilerinin doğruluğu
ise yolcuların sorumluluğundadır. Yolcuya ulaşılamaması nedeniyle yolcunun
uçuşu gerçekleştirememesinden Acente sorumlu olmadığı gibi, bilet bedeli
de yolcuya iade edilemeyecektir.
6.7. Uçuş esnasında
servis edilen yiyecek ve içeceklerden ücret alınabilir.
6.8.
Charter uçuşlarda gümrük girişinde karşılaşılabilecek sorunlardan Acente
sorumlu değildir.
6.9. Check-in ve bagaj işlemelerinde
sorun yaşamamak için yolcuların, kalkış saatinden 3 saat önce
havalimanında hazır bulunması gerekir. Aksi takdirde, yolcunun uçuşu
gerçekleştirememesinden Acente sorumlu olmadığı gibi, bilet bedeli de
yolcuya iade edilemeyecektir.
6.10. Yolcular, vize de dahil olmak üzere uçuş için gerekli
evrakları bulundurmakla yükümlüdür.
6.11. Yolcu
rezervasyon kaydındaki uçuşu gerçekleştirmediği taktirde, yolculara ücret
iadesi yapılmaz.