Online Bilet Satış Sözleşmesi

Sayfayı Kaydır
TRAVELAND TURIZM
WHATSAPP İLETİŞİM
whatsapp ile iletişime geçmek için bağlantıya tıklayın
Online Bilet Satış Sözleşmesi


İNTERNET ORTAMINDA UÇAK BİLETİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
(MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ)


1- TARAFLAR
Bir taraftan Kartaltepe Mah. Belediye Hekimi Sk. No:12/1 Bakırköy / İSTANBUL adresinde faaliyet gösteren Traveland Turizm A.Ş. "bundan sonra Acente olarak anılacaktır", diğer taraftan www.traveland.com.tr isimli internet sitesine girerek tarifeli/tarifesiz (charter) bilet satın alan "Müşteri" arasında akdedilmiştir. Müşteri, ekranda "okudum ve anladım" butonuna basarak işbu sözleşmeyi imzaladığını ve işbu sözleşmede belirtilen koşul ve şartları kabul, beyan ve taahhüt eder.


2- TANIMLAR
- Acente; Traveland Turizm A.Ş.'ni,
- Müşteri; Traveland Turizm A.Ş.'nin www.traveland.com.tr internet sitesinden biten satın alan kişiyi,
- İnternet sitesi; www.traveland.com.tr'yi,
- İnternet sitesinin mülkiyeti; www.traveland.com.tr 'nın mülkiyeti Traveland Turizm A.Ş.'ne ait olup, iş bu internet sitesinde tarifeli ve tarifesiz (charter) uçak biletleri satılmaktadır.
- Tarifeli sefer; hava yolu şirketlerinin çok önceden planlayarak aynı rota, aynı gün ve saatlerde sürekli olarak yaptıkları uçuştur.
-Tarifesiz sefer; Süreklilik arz etmeyen, ihtiyaca göre belirlenebilen, saati ve günü değiştirilebilen uçuştur.


3- SÖZLEŞMENİN KONUSU
3.1. Traveland Turizm A.Ş. mülkiyeti kendisine ait olan www.traveland.com.tr internet sitesi üzerinden tarifeli ve tarifesiz (charter) uçak biletlerini satmaktadır. İşbu sözleşmenin konusunu, Müşterinin www.traveland.com.tr isimli internet sitesinden satın aldığı uçak biletlerine ilişkin koşul ve şartları belirlemektir.


3.2. Acente, Müşteri ile hava yolu firmaları arasında aracı kurum niteliğindedir. Her Havayolunun kendine özgü kurallar vardır. Buna göre; bilet ve rezervasyon iptalleri, bilet bedelinin iade edilip edilmemesi, kesintinin uygulanıp uygulanmaması, isim ve müşteri değişikliği, bagaj miktarı vb. tüm hususlarda ilgili Havayolunun kuralları uygulanır. Acente'nin bu hususta hiçbir yetkisi ve sorumluluğu bulunmamaktadır. Acente sadece yukarıda sayılan talepleri ilgili Havayolu şirketine iletmekle yükümlüdür.


4- GENEL HÜKÜMLER
4.1. Müşteri, bilet satın alırken, tüm bilgilerini doğru ve eksiksiz girmelidir. Eksik ya da hatalı bilgi girişinden doğacak zarar ve mağduriyetlerden Acente sorumlu değildir.

4.2. Müşteri, bilet satın almadan önce, seyahat edeceği ülkeler için vizenin gerekli olup olmadığını kontrol etmeli, bu konudaki tüm sorumluluk kendisine aittir.

4.3. Müşteri, bilet satın almadan önce yanında gideceği reşit olmayan çocuklara ilişkin gerekli tüm izin ve belgeleri tedarik etmekle yükümlüdür. Eş söyleyiş ile Müşteri, gideceği ülkeye bağlı olarak hangi evrakların gerekli olup olmadığını kendisi araştırmalıdır. Bu hususta doğacak mağduriyetlerden Acente'nin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.

4.4. Havayolu şirketinin uçuş saatini veya gününü değiştirmesi halinde, bu değişiklikten doğabilecek mağduriyetten Acentenin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Değişiklikler, Müşteri'nin mail adresine bildirilecektir.

4.5. Bilet rezervasyonu yapıldıktan sonra, Havayolu şirketinin fiyat artışına gitmesi halinde; Müşteri aradaki fiyat farkını Acente'ye ödemekle yükümlüdür.

4.6. Yapılmış olan rezervasyonlarda isim değişikliği yapılması ve satın alınmış bir biletin bir başka isme devredilmesi ancak Havayolu şirketinin onay vermesi halinde mümkündür.

4.7. Havayolları, bagaj, havalimanı biniş işlemi (check-in), tercih edilen koltuk seçimi, uçak içi eğlence & haberleşme sistemleri, tekerlekli sandalye hizmeti, yiyecek, içecek ve atıştırmalarını ayrıca ücretlendirebilir. Bu tür ek hizmetler uçak biletine dahil olmayabilir. Böyle bir durumda ek ücretler havayoluna doğrudan ödenmek zorundadır. Acente doğabilecek bu tür ek maliyetlerden sorumlu değildir.

4.8. Müşteri, yurtdışı uçuşlarında, uçuştan en az 3 saat önce havaalanında olmakla yükümlüdür. Geç kalmalardan Acente'nin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.

4.9. Acente, Müşteri ile hava yolu firmaları arasında aracı kurum niteliğindedir. Her Havayolunun kendine özgü kurallar vardır. Buna göre; bilet ve rezervasyon iptalleri, bilet bedelinin iade edilip edilmemesi, kesintinin uygulanıp uygulanmaması, isim ve müşteri değişikliği, bagaj miktarı vb. tüm hususlarda ilgili Havayolunun kuralları uygulanır. Acente'nin bu hususta hiçbir yetkisi ve sorumluluğu bulunmamaktadır. Acente sadece yukarıda sayılan talepleri ilgili Havayolu şirketine iletmekle yükümlüdür.

4.10. Acente'nin bilet satış sayfasında oluşabilecek teknik arızalar, sistem arızaları ve hatalarından, internet iletişiminde oluşabilecek aksaklıklardan sorumluluğu bulunmamaktadır. Sistem hatası, vb. nedenlerle bilet satış bedelinin tamamının Müşteri'den tahsil edilemediği ve Müşteri tarafından bilet bedelinin tamamı ödenmediği takdirde Acente Müşteri'den ayrıca onay alınmasına gerek olmaksızın bileti iptal etme hakkına sahiptir. Bu durum gecikmeksizin Müşteri'ye en kısa sürede bildirilecektir.

4.11. Acente’nin web sayfası üzerinden yapılan herhangi bir rezervasyon, konfirme edilip ödemesi tamamen yapıldıktan ve Acente tarafından onay gönderildikten sonra tamamlanmış sayılır. Acente her türlü değişiklik, ilave ve düzeltme hakkını saklı tutar.

4.12. Müşteri'nin uçuşunda kullanabileceği serbest bagaj taşıma hakkı, havayolu şirketleri tarafından belirlenmekte olup, rezervasyon sınıfı ve uçuş parkuruna göre değişebilmektedir.


5- İPTAL- VAZGEÇME - DEĞİŞİKLİKLER
5.1. Müşteri'nin iptal, vazgeçme ve değişiklik talepleri Acente tarafından ilgili Havayolu şirketine gecikmeksizin bildirilir ve Havayolunun vereceği cevaba göre Acente işlemleri gerçekleştirir. Fiyat farkından, bilet iade tutarlarından Acente'nin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır. Bu sorumluluk tamamen ilgili Havayolu şirketine aittir. Acente, sadece aracı bir kurum olup, Müşteri'ye Havayolu şirketinin bildireceği cevabı bildirmekle yükümlüdür.

5.2. Havayolu şirketinin uçuş saati ve gününü değiştirmesi halinde; bu durumda Acente'nin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.

5.3. Genel havayolu kuralı olarak, tek bir kişi için aynı tarih aralığında aynı havayolu için birden fazla rezervasyon yapılmasına işlem anında izin verilecek olup, daha sonra havayolları tarafından uyarı yapılmaksızın iptal edilecektir. Bu sebeple, aynı kişi adına rezervasyonun birkaç kere yapılması halinde tüm rezervasyonlarınızın iptalinden Acente sorumluluk kabul etmez.

5.4. Havale veya eft ile ödeme yapılması durumunda, rezervasyon süresinin sona ermesinden öncesine kadar bilet bedelinin Acente'nin banka hesabına yatırıldığının tespit edilmesiyle biletleme yapılacaktır. Rezervasyon süresinin sona ermesine kadar ödeme yapılmadığı takdirde Acente tarafından biletleme yapılmaz ve rezervasyon düşer. Bu durumda Acente sorumlu tutulamaz. Ödeme yapıldıktan sonra Müşteri tarafından bildirilmelidir. Ödeme Acente hesabına yansıyana kadar geçen sürede fiyat değişikliği olursa, güncellenen fiyat Müşteri'nin onayına sunularak işlem yapılır. Müşteri, fiyat farkını ödemekle yükümlüdür. Ödeme Acente hesabına yansıyana kadar geçen süredeki fiyat değişikliğinden Acente sorumlu tutulamaz. Bilet bedelinin hesaba geç girmesi durumunda Acente'nin herhangi bir sorumluluğu olmayacaktır.

5.5. Havayolu şirketinin bilet bedelinin ya da bir kısmının iadesine ilişkin onay vermesi halinde, bu bedelin Acente'nin banka hesabına aktarılmasından sonra, Acente en geç 15 gün içerisinde müşteriye iade işlemi gerçekleştirecektir.

5.6. Acente'nin, havayolundan kaynaklanan sistem hataları, teknik problemler, acente sistemlerine havayolu tarafından eksik ya da hatalı yansıtılan fiyatlar vb. nedenlerle oluşabilecek durumlardan ve hatalı veya eksik yansıtılan fiyatlar nedeniyle veya hangi nedenle olursa olsun havayolu tarafından iptal edilen biletlerden dolayı herhangi bir sorumluluğu yoktur.


6 - TARİFESİZ (CHARTER) UÇUŞLAR
www.traveland.com.tr isimli internet sitesi üzerinden satın alınan charter uçuşlarda, Müşteri aşağıda belirtilen kuralları şimdiden peşinen kabul eder. Buna göre;

6.1. Charter uçak biletlerinde iade ve iptal mümkün değildir.

6.2. Charter uçak bileti üzerinde; tarih, saat, parkur ve isim değişikliği yapılması mümkün değildir.

6.3. Charter bilet satın alma işlemlerinde; yolcu bilgileri tam, eksiksiz ve doğru bir biçimde girilmelidir. Bu bilgilerin doğruluğunun kontrolü tamamen yolcuların sorumluluğundadır. Bilgilerdeki eksiklik veya hata nedeniyle yolcunun uçağa alınmamasından Acente'nin sorumlu olmadığı gibi, bilet bedeli de yolcuya iade edilemeyecektir.

6.4. Charter bilet alan yolcuların, uçuştan 1 gün önce mutlaka havayolundan tarih, saat ve terminal teyidi almaları gerekir.

6.5. Uçuş tarihi ve saati ile terminalinde değişiklikleri olabilir. Charter uçuş satın alan yolcular bu değişiklikleri peşinen kabul ederler.

6.6. Charter uçuşlarda hava yolu şirketleri tarafından değişiklik yapılırsa, yolcuya iletişim bilgileri (e-posta ve/veya cep telefon numarası) üzerinden havayolu tarafından bilgilendirme yapılır. İletişim bilgilerinin doğruluğu ise yolcuların sorumluluğundadır. Yolcuya ulaşılamaması nedeniyle yolcunun uçuşu gerçekleştirememesinden Acente sorumlu olmadığı gibi, bilet bedeli de yolcuya iade edilemeyecektir.

6.7. Uçuş esnasında servis edilen yiyecek ve içeceklerden ücret alınabilir.

6.8. Charter uçuşlarda gümrük girişinde karşılaşılabilecek sorunlardan Acente sorumlu değildir.

6.9. Check-in ve bagaj işlemelerinde sorun yaşamamak için yolcuların, kalkış saatinden 3 saat önce havalimanında hazır bulunması gerekir. Aksi takdirde, yolcunun uçuşu gerçekleştirememesinden Acente sorumlu olmadığı gibi, bilet bedeli de yolcuya iade edilemeyecektir.

6.10. Yolcular, vize de dahil olmak üzere uçuş için gerekli evrakları bulundurmakla yükümlüdür.

6.11. Yolcu rezervasyon kaydındaki uçuşu gerçekleştirmediği taktirde, yolculara ücret iadesi yapılmaz.