Uçakta Rahat Etmenin Püf Noktaları

Bir seyahat nasıl başlarsa öyle devam eder. Havada rahat etmenin püf noktalarını bilmek iş ya da tatil, hangi amaçla uçuyor olursanız olun güzel bir başlangıç demektir. Uçakla seyahat etmeyi sevenlerin kılavuzu kalkış için hazır, lütfen kemerlerinizi bağlayın...

Sayfayı Kaydır
TRAVELAND TURIZM
WHATSAPP İLETİŞİM
whatsapp ile iletişime geçmek için bağlantıya tıklayın
Uçakta Rahat Etmenin Püf Noktaları
UÇAK YOLCUSUNUN HAVA REHBERİ
Bir seyahat nasıl başlarsa öyle devam eder. Havada rahat etmenin püf noktalarını bilmek iş ya da tatil, hangi amaçla uçuyor olursanız olun güzel bir başlangıç demektir. Uçakla seyahat etmeyi sevenlerin kılavuzu kalkış için hazır, lütfen kemerlerinizi bağlayın...

Wright Kardeşler bugün yaşasalardı keşfettikleri taşıtın nasıl da çığır açıcı bir nitelikte olduğuna sanırız şaşırırlardı.
Dünya üzerinde milyarlarca insan, gitmek istediği yere hızlı bir şekilde ulaşmak için şimdilik hâlâ uçağa muhtaç. Yılın yarısını havalimanlarında geçiren biri de olsanız, ayakları hep yere basmayı seven biri de; uçak yolculuğunda rahat etmenizi sağlayacak birkaç kuralı hatırlatmakta fayda var diye düşündük.

RİNGE ÇIKMADAN ANTRENMAN ŞART
Geçtiğimiz ay United Airlines’m uçuşunda bir yolcunun yaka paça uçaktan çıkarılışını izlemişsinizdir belki. Bu durum havayolu şirketlerinin uçaktaki koltuk sayısının yüzde 15’i kadar fazla bilet satmasından kaynaklanıyor. Söz konusu olayda United Airlines’m yer hizmetlerinde çalışan görevlileri birkaç yolcuya, belirli bir ücret karşılığında uçaktan inmeleri gerektiğini, yerlerine United Airlines çalışanlarının oturtulacağını iletti.

Yolcular inmek istemeyince de darp edilerek uçaktan indirildiler. United Airlines bu olaydan sonra binlerce yolcunun biletini iptal etmesiyle 800 milyon Dolar zarara uğradı. Rahat yolculuk etmek için tavsiyemiz, uçuş saatinden tam 24
saat önce başlayan Online check-in prosedüründen faydalanmanız. Koltuğunuzu seçip biniş kartınızı bastırın, kafanız rahat, yeriniz hazır olsun. Unutmayın; uçağın kalkış saatinden 24 saat önce başlayan bu işlem kalkışa 90 dakika kala sona erer.

PARDON AMA BURASI BENİM KOLTUĞUM!
Acaba hangi koltuk en iyisi? Cevabı meçhul değil; birtakım bilgilerle en rahat edeceğiniz koltuğu seçmeniz mümltün. Uçağınızın tek koridorlu mu yoksa çift koridorlu büyük bir uçak mı olacağını Online check-in sırasında görebilirsiniz. Tek koridorlu uçakların ekonomi sınıfının ilk 15 sırası her zaman daha geniş diz mesafesine sahiptir. Çift koridorlu uçaklarda ise uçağın tipine göre değişse de en geniş diz mesafesi genelde ilk 20 sıranındır.

Uçuşunuz iki saatin altındaysa cam kenarında oturup gökyüzünü izlemeniz, hayallere dalmanız ve uçuşun tadını çıkarmanız tavsiye olunur! İki saat üzeri uçuşlarda tuvaleti kullanma ihtimaliniz artacağından (hiç tanımadığı komşusunu dürterek uyandırmak zorunda kalan o "sevimli kişi” olmak istemiyorsanız) koridor koltukları daha avantajlı. Bir an bile çantasından ayrılmak istemeyenlere hatırlatma: Koltuğunuz acil çıkış kapısının (EXIT) hizasında yer alıyorsa unutmayın ki Sivil Havacılık Kuralları gereği çantalarınızı ve kişisel eşyalarınızı kucağınızda taşıyamaz veya ön koltuğunuzun altına koyamazsınız (çünkü uçak acil iniş yapmak zorunda kalırsa işte o an sizin kahraman olma zamanınız!). Paniğe gerek yok; uçakta çantanızla diz dize yaşayabileceğiniz başka koltuklar da var.

İNSAN NE YERSE ODUR
İnsan vücudu uçuş esnasında farklı reaksiyonlar gösterebilir. Uçak yükseldikçe hava basıncıyla birlikte kabindeki nem oranı düşer. 10 bin metrede bu oran yüzde 12’ye iner, ki bu çöl havasından daha kuru bir ortam demektir. Böyle bir ortamda vücudunuzun sıvı ihtiyacı artacaktır. Bu yüzden her uçuş öncesi iki litreye kadar su tüketmek çok önemli. Uçuş sırasında ayrıca tüm tat alma duyumuz değişir. Havada olduğumuz sürece hem düşük basınç hem de uçak motorlarının sesli yapısı psikolojik yapımızla birlikte tat duyumuzu da değiştirir. İşte bu kuruluk ve düşük basınç nedeniyle tatlı ve tuzlu tatlara karşı duyarlılığımız yüzde 30 azalır. Aynı zamanda kuru havadan dolayı kolcu alma duyumuz da olması gerektiği gibi çalışmaz. Bu nedenle havayolu şirketleri uçak içi ikramlarında ekstra tuz ve baharat kullanır. Uçuş esnasında tüm tatlar aynı şekilde etkilenmez. Uçaktaki gürültülü ortam, beşinci tat olarak bilinen ve yosun, mantar, domates ve soya sosu gibi yiyeceklerin verdiği umami tadını daha belirginleştirir. Bu nedenle yerdeyken belki beğenip de içmediğimiz domates suyu, uçaktayken daha belirgin ve lezzetli bir tat bırakır. Bazı havayolu şirketleri bu nedenle yemeklerinde daha fazla domates, ıspanak ve kabuklu deniz ürünleri kullanmayı tercih eder. Örneğin Türk Hava Yolları’nın uçuşlarında sunulan sandviç ve sıcak yemeklerinde mutlaka domates veya domates sosu kullanılır.

VALİZİN TEKNOLOJİĞİ
Son zamanlarda revaçta olan, dijital özelliğe sahip bavullar uçak yolculukları için acaba hayatı kurtaracak nitelikte mi? Kimi cep telefonumuzu şarj edebileceğiniz USB girişine sahip, kimi de
dahili GPS sistemiyle cep telefonunuza hangi konumda olduğunu bildirebiliyor. Sorun şu ki, bu bavulları uçak içine götürmek büyük sıkıntı olabiliyor, içindeki vericiler ve hücresel pillerden dolayı güvenlikte mutlaka bavulunuzu açmanız ve neredeyse tüm eşyalarınızı çıkarmanız isteniyor. Taşıdığınız eşyalara göre sert veya yumuşak dokulu bir bavul seçebilirsiniz ancak tavsiyemiz dört tekerlekli bir bavulun işinizi kolaylaştıracağı yönünde.

BAVULUNUZLA SELFIE ÇEKİN
Bavulunuzu uçağın bagaj bölümüne verecekseniz kontuardaki yetkiliye teslim etmeden önce en az dört bir yanından fotoğrafını çekin. Bu şekilde bavulunuzun kaybolma veya zarar görme durumunda elinizde bir kanıt bulunacaktır.

ÇAY MI KAHVE Mİ?
Bir defa daha düşünün. İstanbul’dan İzmir’e giden bir uçak bir önceki seferini Afrika’nın bir şehrinden İstanbul'a yapmış olabilir ve bu uçuş öncesinde temiz suyunu Afrika’dan almış olabilir. Uçakların temiz su tankları sık sık temizlense de farklı ülkelerden alman sularla yapılan çay ve kahveler mikrobik bakteriler barmdırabilir. Birçok kabin memuru kendine çay/kahve hazırlarken temiz şişe suyu kullanır; bizden duymamış olun.

HER ŞEYİN ZAMANI VAR
Gerçekten iyi bir yolcu musunuz? Uçak kalkmadan önce kabin memurlarından yastık veya su istemek uçuş başlangıcını yavaşlatan işlemlerdir. Uçağınızın zamanında kalkıp zamanında inmesini istiyorsanız kalkış anma kadar acil olmadıkça hiçbir istekte bulunmamanız nihayetinde kendi menfaatinize.

BU KELİMELER, CISSS....
Uçuş öncesi veya uçuştayken kabin içinde “patlama, bomba, terörist, intihar” kelimelerini kullanmayın. Ağzınızdan çıkan bu kelimeler acil duruma geçilmesine ve uçaktan indirilmenize sebebiyet verebilir. Türk Hava Yolları’nın 2014 yılındaki İstanbul-Moskova seferini yapacak olan uçuşu öncesinde bir Türk yolcu “Klimaları açm, sıcaktan
patladık” dediği için bomba prosedürleri uygulandıktan sonra uçaktan indirildi.

KİRLENMEK GERÇEKTEN GÜZEL Mİ?
Uçaklarda en çok mikrop barındıran yer sizce neresi? Hayır tuvalet değil, ne yazık ki yemek yediğimiz, koltuk arkalarındaki masalar. Bu parçadaki 2,155 CFU/sq.in. bakteri oranı bir köpek maması kabındakinden daha fazla. En kirli ikinci bölüm kemerler, üçüncüsü ise havalandırma bölümleri.

NİNNİ DE YOLCU NİNNİ...
Birçok insan uçağa binmekten türbülans yüzünden korkar, ancak türbülans bir güvenlik değil, konfor sorunudur. Havacılıkta sertiflkasyon öncesinde özel testler yapılır. Uçağın türbülans ve benzeri zorlu koşullara dayanma limitleri test edilir. Günümüzde kullanılan birçok yolcu uçağında kanatlar yaklaşık altı metre yukarı, iki metre de aşağı doğru esneyebilir. Amerikalı uçak üreticisi Boeing’in en güncel modellerinden 777X ise sekiz metre yukarı esneyerek bir rekora imza attı. Uçağın türbülansa düşme durumu sıradan bir uçuş durumudur, korkulacak bir şey yoktur.
Havada (Uçakta) Rahat Etmenin Püf Noktaları
Yeryüzündeki ısı değişimleri genel olarak mevsimlerin geçiş dönemlerinde gerçekleşir ve belirli güzergahlarda türbülans olması muhtemeldir. Örneğin bahar aylarının gelmesiyle birlikte Milano’ya seyahat eden bir uçak mutlaka hızlı ısı değişimlerinden dolayı türbülansa girecektir. Aynı şekilde ABD’ye yapılan uçuşlarda Türkiye’den kalkış yapan bir uçak Grönland üzerinden gideceği için ciddi ısı değişimlerinden dolayı bu bölgeden geçerken türbülansa girer.

HANGİ UÇAĞI ALSAM?
Geniş gövdeli ve çift koridorlu uçaklar en konforluları. Ayrıca tek koridorlu uçaklar arasında günümüz şartlarında en çok tercih edilen uçaklardan Boeing 737-900 ve Airbus A321, nispeten yeni uçaklar olduğundan daha konforlu. Tek koridorlu uçaklarda şu an için ülkemizdeki en konforlu uçak ise Pegasus Airlines’m yeni nesil, sessiz ve daha çevreci CFM motorlu Airbus A320neo uçağı. Ama insanoğlu kuş misali; kanat taksın yeter.